رواية بالصدفه بحب الفصل السابع 7 بقلم نوران أحمد – مدونة كامو


رواية بالصدفه بحب الفصل السابع 7 بقلم نوران أحمد

رواية بالصدفه بحب الجزء السابع

رواية بالصدفه بحب البارت السابع

بالصدفه بحب
بالصدفه بحب

رواية بالصدفه بحب الحلقة السابعة

رامي بعصبيه وغضب : قدام عيني اتخدت قدام عيني يا كارم انت متخيل مش قادر انسي منظرها وانا مقدرتش اعمل حاجه ازاي
رندا بدموع : انا مليش دعوه بالكلام ده رجعلي شهد انا عايزه اطمن علي صحبتي مليش دعوه اتصرف زي نا خدتها رجعها
كارم : تعرفي تسكتي شويه الوضع مش مستحمل اهدي بص حوار ان كارمه دخلت عليك كدا تشغلك وتبعدك عنها اعتقد البت دي ليها يد في الموضوع وخصوصا وهي شايفاك بتتسحب من تحت ايدها يا معلم وبدأت تحب بجد
رامي بغضب : مش عايز اسمع استنتاجات انا عايز اوصلها باي تمن اتصرف اخطف الغبيه دي وعذبها لحد ما تعترف بكل حاجه
كارم : لا اي ده ده انت قديم اوي في حاجات نزلت جديد حلوه اوي تحب نجربها
رندا : ده انت بارد ياض ابو شكلك عيل تنح
بصلها كارم بغضب ولسه بيقرب استخبت وري رامي بسرعه
كارم بغضب اكبر : بت تعالي هنا حالا اقفي هنا ابعدي عنه والا
رامي : مش وقته غيره اهلك دي خالص وبلاش برود وتفكر معايا ما هي لو حبيبه القلب اللي اتخطفت مكنتش هتبقا بارد كدا
كارم : مش هقف دقيقه ده انا هولع في الدنيا كلها واخلص عليهم
رندا : هو مين مين هي حبيبه القلب دي ها هو انت بتحب يا كارم ليه ما حكيت
رامي : لا مش ناقصه غباء خالص خدها وطلعو بره مفيش منكم فايده اصلا لو اعرف بس مين اللي عمل كدا
رندا : تفتكر هما دول الناس بتوع التسجيل اصل هما كانو بيجرو وراها وعايزين يخلصو عليها وهي كانت بتقول لازم نسيب البلد دي في أسرع وقت ممكن
رامي بعصبية : ومدام عندك المعلومات دي كلها يا غبيه منطقتيش ليه من الصبح
رندا : معرفش ان الموضوع مهم وممكن يفرق معاك
كارم : والله ما انت متعصب ولا تحرق الاحمر اللي في عروقك انا هتصرف معاها رندا يا حبيبتي لو حكيتي القصه كلها هجيبلك شاورما وفرخه مشويه
رندا بفرحه : بجد هتعمل كدا هحكيلك بس انت ازاي عرفت اسمي اصلا
خبط رامي بايده علي دماغه : ما تنطقي مش مهم عرف منين انجزي
رندا : طيب طيب هقولك اهو متزقش بس وبدات تحكي كل حاجه
كارم : دخلت نفسها في حوار كبير اوي محدش قده وانت اوعي تدخل في الحوار
رامي : فاكر العيال اللي ضربوني وقولتلك تجمعلي معلومات عنهم وتدخلهم المخزن
كارم : اه مالهم معلش شكلها عدتني بص قدرنا نوصل لنصهم وموجودين في المخزن بس كنت هتصرف معاهم بنفسي يعني عشان مزعجكش
رامي : تمام يلا علي المخزن حالا دلوقتي فجاه رن الفون رد بسرعه
سالم : اي يا بوب عامل اي يا حبيبي بقالنا زمان ما اتكلمناش زي كدا وحشتني يا راجل فينك عارف انك متعصب دلوقتي وانه مش وقتي خالص بس حبيت اعرفك ان حبيبه القلب عندي لا ومش بس كدا قدامك اممم 10 دقايق حلو وهخلص عليها او هخليها تختفي من حياتك يمكن تحس
رامي بغضب : سالم متتهورش هي ملهاش دعوه باللي بيني وبينك ااذيني انا بس بلاش هيه
سالم وهو بيضحك : كلامك جميل اوي بيفكرني بنفسي زمان علي اي حال وقتك بيعدي 9 دقايق تيك توك تيك توك وقفل
جري رامي ركب عربيه وطلع علي بيت سالم
اما عند شهد فتحت عيونها بتعب لقت نفسها مربوطه في كرسي والمكان ضلمه وباين في رجاله علي الباب
شهد بخوف : رامي ساعدني اكيد هو شافني وهما بياخدوني وهيساعدني صح بس اي اللي يخليه يساعدني اصلا هما هيعملو فيا اي بجد الخاين الواطي بيخوني مع البت اللي بيحبها انا مش متضايقه طبعا ولا فارق معايا اصلا يولعو هما الاتنين انا لو شوفته هضربه اصلا بس لازم اعتمد علي نفسي واشوف هعمل اي عشان اخرج من هنا ابطال الروايات بتعمل اي في وقت زي ده يا تري ايوه ايوه الاغراء بييجي بفايده يا جماعه ياللي هنا حد يساعدني دخل شاب عضلات
الشاب بغضب : عامله دوشه ليه يا بت انتي عايزه اي
شهد بقلق : عاينه اعمل بيبي الهي تنستر بلغتك عايزه ادخل الحمام فجاه سمعت صوت تكسير وناس بتضرب وفجاه النور اشتغل والشاب اللي قدامها كان علي الارض
رامي : ها اي رايك في عضلاتي دلوقتي
شهد : اول مره اكون مبسوطه اني شوفتك بس ده ميمنعش بردو انك انسان خاين وطلع عندك عضلات حبيتها بس علي فكره انت جيت متاكد كنت بخلص مع الواد عشان يخرجني علي فكره مش محتاجه مساعده
سالم : في دي بقا عندك حق يا حلوه يرضيكي يخون صاحب عمره بردو مزعلني اوي وطلع مزعلك انتي كمان ما تيجي معايا ونزعله سوي
شهد : بس ياض يا رخم يلا خليك في حالك مين الواد الرخم اللي انت جايبه ده
رامي : ده اللي المفروض خاطفك يعني
شهد : يا باشا معاك لو عايز تعمل معاه اي حاجه انا في الخدمه طبعى لا انا كدا مش فاهمه حاجه خالص لو هو خانك انت خاطفني ليه بقا
رامي بضيق : واطيه وغبيه ما شاء الله عليكي
سالم : اقولك انا يا حلوه ليه خطفتك عشان انتي نقطه ضعفه اقدر ادوس عليه من خلالك مش حبيبته بقا
شهد بضيق : بس انا مش حبيبته كارمه هي اللي حبيبته يشبعو ببعض ويولعو في كوشه واحده بقولك روح اخطفها يلا وانا هساعدك
رامي : يا ابنتي والله انتي فاهمه الموضوع غلط خالص انا هفهمك بعدين وياريت تقدري خطوره الموقف اللي احنا فيه
سالم : اي ده في مشكله بينكم معقول لا لازم تتصالحوا بقا ازعل جري اي يلا هشتغلكم مصلح اجتماعي ولا اي اقسم بالله هخلص عليها حالا وانت عارف اني مبقسمش بالله كدب ابدا فين رنا
رامي : ده وعد قديم بيني وبينها مش هينفع اقولك صدقني شهد ملهاش دعوه خرجها بره حساباتنا
سالم : لازم اعرف مكانها واخلص عليها عشان ارتاح انت صاحبي انا وبتساعدها هي عليا لا وحبتك انت وسابتني وانت سبتها
رامي : لا محبتنيش صدقني الموضوع كله مش زي ما انت فاهم بس مينفعش احكي
سالم : حلو اوي شوفني بقا وانا بجرحلك فيها وبتتعذب قدام عينيك ولا اي رايك اخدها منك خالص زي ما خدت مني حبيبتي
شهد بخوف : ر رامي ا اي الحكايه انا خايفه شكل الموضوع جد فعلا مع ان يبان عليه اهطل بس طلع مجنون بجد اي القصه وبدأت تصرخ بوجع
رامي بغضب وصوت عالي : قولتلك متلمسهاش هكسر ايدك اللي لمستها وجرحتها يا سالم بلاش تهور واهدي ومتنساش أننا صحاب ابعد عنها وخلينا نتكلم بهدوء لوحدنا خليها تروح
سالم وهو بيضحك : لا تصدق خوفت اوي بصراحه لا انا هخلص عليها قدامك وهخليها تروح للي خلقها قدامك وانت مش قادر تعمل حاجه يا عيني هحرمك منها زي ما حرمتني منها حس احساسي بقا
ولسه بيقرب يجرح رقبتها
رامي قال بعصبيه : مااااتت رنا راحت للي خلقها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بالصدفه بحب)



Source link

اترك ردّاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *