رواية تبدلت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم نورا هاني – مدونة كامو


رواية تبدلت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم نورا هاني

رواية تبدلت حياتي الجزء الخامس

رواية تبدلت حياتي البارت الخامس

تبدلت حياتي
تبدلت حياتي

رواية تبدلت حياتي الحلقة الخامسة

خلصت المحاضره ولقيت محمد بيقولي
محمد : يالا عشان نمشي
محمد : مالك ؟
مريم وهي سرحانه: لاء مفيش بس بفكر فملك مين هيربيها ؟ ويحي معقول هيقدر يحافظ عليها ؟
محمد بنفس طريقتها : وانا ؟ و انتي بقا رحتي فين ؟!!
مريم بدموع : يمكن أطلق
محمد: انتي بتقولي ايه!
مريم يخضه : ولا حاجه
محمد : مش عارفه قولتي ايه ؟
مريم : قولت عايزه امشي
محمد : اتفضلي قدامي
ركبت العربيه وسألت بدون تفكير
مريم : مين سحر؟
محمد : دكتور زميلتي هنا ف الجامعه ، بتسالي ليه ؟
مريم : واتخانقت انت وهي ليه ؟
محمد : عشان منار ، منار كان ليها علاقه بسحر
مريم : اه تمام
محمد وقف العربيه واتنهد وقال
محمد : مريم مالك ؟ بقالك فتره متغيره
مريم : حساك مبتحبنيش
محمد : مبحبكيش ! معناها اتجوزتك ليه؟
مريم : انت فاكر اصلا اتجوزنا اذاي ؟ كنت مغصوب عليه
محمد : متاكده اني كنت مغصوب عليكي ؟ انتي عارفه ان محدش يقدر يغصبني علي حاجه
مريم : محمد ابوك قلك تتجوزيني وقت مكنت عندك بلغلط
محمد : انتي مكنتيش عندي بلغلط
مريم : نعممم !
*************************
ليل واسيل
اسيل : انت موديني علي فين ؟
ليل : انزلي
اسيل : انت كويس ؟
ليل : متخافيش انا كويس وكمان مش متعصب فا اطمني
نزلت انا وليل وقفنا قدام البحر وبعد لحظات جابلي ايسكريم كونوا ب الشيكولاته
اسيل : شكرا
ليل ابتسم ومردش ، بعدها جبلي شيكولاته كيت كات
اسيل : انت هتموت ولا ايه !
ليل بابتسامه : كنت متردد اعمل كده عشان لسانك اللي بينقط سكر ده
اسيل : منت بردو عجيب يجدع مش كده ، مره تتعصب ومره تهزر ودلوقتي هدايه ، اوعه تقولي انك هتخطفني وتبيع اعضاني للكلاب
ليل : 😳
اسيل : يعم انت متنح كده ليه ؟
ليل : اسيل حببتي اولا مفيش تبيع وللكلاب مع بعض
لأني مش هفتح الباب الاقي كلب بيدفعلي فلوس عشان اعضائك
ثانياً انا لو خطفتك وده هيحصل يعني ، مش هبيع اي عضو عشان مش هيفيد حد
اسيل : قصدك ايه؟
ليل : لسانك
اسيل : مالو؟
ليل : تفتكري ممكن لسانك مثلاً يتباع ؟ بعد الرغي والصداع والعك اللي بيطلع منوا دا ؟
اسيل : خلاص خلاص قفلتني
ليل : انا بردوا ، طب انا هسكت عشان متعصبش احسن
اسيل بتريقه : طب انا هسكت عشان اااا احسن
ليل : كمان بتنسي بسرعه ، حد يخلصني منها
اسيل : يبني انا مفيش اتنين مني
ليل : ربنا بيحبني
اسيل : قصدك ايه ؟
ليل : انتي كفايه ع الارض لو في اتنين منك العالم هيغرق
اسيل : ده علي أساس اني بحر ؟
ليل : لا ترعه هههه حلوي
اسيل :ابوا سئالة اهلك
ليل : حبيبي شكرا
اسيل : علي فكره دي جملتي
ليل : وانتي بتاعتي معناها جملتي انا كمان
بعد شوية وقت
قطع السكوت واهتمامي ب الشيكولاته الجميله دي الاخ اللي كان معايا.
ليل : قوليلي بقا
أسيل : ايه؟
ليل : ايه موضوع اهلك ده ؟
اسيل : مش مليكه حكتلك ؟
ليل : احب اسمع منك
اسيل بعد تنهيده: ماما اتوفت من كام شهر الوقت اللي شفتني قاعده علي النيل بعيط يوم متقبلنا اول مره
وبعدها بفتره ابويا اتجوز ، ومش عارفه ايه اللي حصل من وقت متجوز وهوا متغير معايا جداً
ليل : اذاي ؟
اسيل : بيوافق علي كل حاجه وبعدين يرجع يقولي مين سمحلك تعملي كده
ليل : هوا فين دلوقتي
اسيل : بات فشغل برا
ليل : طب اسمعي بقا هقولك ايه وركزي معايا
اسيل : تمام
نسيب بقا الكبلز العجيب ده وندخل ف الثنائي التاني
محمد : اه يمريم مكنش في اي حاجه غلط ، انا كنت شغال ف السوبر ماركت وانتي كنتي كل شويه تيجي تجيبي حاجات ،
مره بديكي الشُنط وقتها بصتيلي بصة استحقار ، عليت صوتي شويه وقلتلك امسكي الشنط حلو وقتها مردتيش عليه
مريم : اه فكره كنت صغيره
محمد : كنت بحبك ، كنت بفكر فيكي كتيير
مريم : انا كمان كنت بحلم بيك
محمد : قررت امشي وراكي ، وانتي عارفه الباقي
مريم : لاء معرفش
محمد : لازم تفتكري
مريم : مش عارفه
محمد : لازم تحولي عشان تخفي
*************************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تبدلت حياتي)



Source link

اترك ردّاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *